Licențiere muzică comercială
Ai nevoie să folosești în producția ta o melodie celebră și nu ști cine deține drepturile pentru ea și de unde trebuie cerute?
Nu ești sigur dacă o piesă este protejată de drepturi de autor sau e în domeniul public?
Îți stăm oricând la dispoziție cu consultanță pe probleme de drepturi de autor și conexe, și chiar să ne ocupăm noi în numele tău de identificarea deținătorilor acestor drepturi, de negocierea cu aceștia, și obținerea licențelor necesare.
Avantaje
Tipuri de drepturi
Drepturile de autor (denumite și drepturi de Publishing) sunt cele care țin de compoziția muzicală în sine și sunt deținute de regulă de unul sau mai mulți autori și de unul sau mai mulți editori (publishieri). Ele sunt primele drepturi care trebuiesc obținute, deoarece în absența lor nu se justifică celelalte. Obținerea acordului de la titularii acestor drepturi dă posibilitatea utilizării doar a compoziției, și e nevoie mai departe fie să se obțină drepturile asupra unei înregistrări muzicale deja existente ale piesei dorite, fie să se producă o nouă versiune ‘cover’ a ei.
Drepturile asupra înregistrării sonore (denumite și drepturi de Master) fac parte din categoria drepturilor conexe, și se referă la înregistrarea sonoră a unei piese. Ele trebuiesc obținute separat de cele asupra compoziției, de la producătorul înregistrării sonore, care de cele mai multe ori este casa de discuri care a produs și lansat comercial respectiva înregistrare. În cazuri mai rare aceste drepturi pot fi deținute direct de către artistul care a realizat respectiva înregistrare. O compoziție muzicală poate avea nenumărate înregistrări sonore, făcute de diverști artiști de-alungul timpului. Din acest motiv e foarte important să se identifice cu precizie înregistrarea sonoră care se vrea folosită, pentru a fi siguri că se discută cu titularii corecți.
În anumite cazuri, mai rar întâlnite, e nevoie și de obținerea drepturilor conexe asupra interpretării realizate de către un artist. Acestea trebuiesc obținute fie de la artist, fie de la managementul său, fie de la ‘estate-ul’ său, în cazul în care artistul este decedat. Dacă e nevoie de obținerea sau nu a acestor drepturi depinde de contractele existente între respectivul artist și casa de discuri care a produs înregistrarea sonoră.